از موهبت تبر

نمایشگاه نقاشی‌های محمدرضا عمادی، با نام «از موهبت تبر» به کیوریتوری سجاد باغبان جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ در گالری گویه افتتاح شد. 

 

در این نمایشگاه ۳۳ اثر شامل آثار اکرولیک روی بوم و طراحی‌های قلم‌فلزی از این هنرمند روی دیوار رفت.

محمدرضا عمادی نقاش و از استادان دانشگاه هنر اصفهان از هنرمندانی‌ است که نگرانی خود از سو‌مديريت منابع طبیعی و تاریخی را در آثارش به نمایش درمی‌آورد.

این هنرمند درباره نمایشگاه می‌گوید: ایده اصلی این نمایشگاه مربوط به تابلو نقاشی خاطره‌انگیزی از فصل زمستان است که سال ۱۳۷۳ در محوطه زاینده رود کشیدم. درخت را از طبیعت زمستان عاریه گرفتم. آن زمان درخت‌هایم ریشه داشتند. اما امروز معلق در فضا هستند، ریشه ندارند، شاخه ندارند، برگ ندارند و نوعی رها شدگی را به نمایش می‌گذارند.

سجاد باغبان "کیوریتور" نیز درباره‌ی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه از «موهبت تبر» در واقع حدیث نفس هنرمندش آقای عمادی بوده، ایشون تلاش کردند وضعیتی را که در سال‌های گذشته چه به لحاظ زیست‌بوم و چه به لحاظ اجتماعی روزگار ما را در برگرفته به نمایش بگذارد.

پرویز حبیب‌پور "هنرمند نقاش" درباره این نمایشگاه چنین گفت: آنچه که در نگاه اول نظر من را جلب کرد طراحی‌ مستحکم درخت‌ها، کمپوزیسون‌های جاافتاده و رنگ‌های پخته بود.

نمایشگاه نقاشی «از موهبت تبر»، جمعه دهم شهریورماه در گالرى گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره سی‌ونه افتتاح شد و تا دوشنبه بیستم شهریور بر پا خواهد بود.

 

نفیسه موسوی 1402/6/14 - 14:33

هنرمند

محمدرضا عمادی

محمدرضا عمادی